Sunday, January 10, 2010

The Enjoyment of Being a Mother

Salam everyone..

Khaliff dah nak masuk setahun dua bulan. Cepat betul masa berlalu. Aku macam dah tak ingat dah waktu dia masa kecik. Alih-alih now dah pandai jalan. Dah boleh buat gaduh dah. Biasa pagi-pagi waktu kerja masa on the way to work kitorang akan singgah warung kat Masjid Besar Shah Alam, beli bubur dia n pergi breakfast sekali.

Khaliff punya favourite kuih now is Sardine Roll. Kalau nampak kuih tu dari jauh dah jerit Nak! Nak!. Sampai makcik kedai tu pun dah kenal dia dah. Aku pun suka sardine, nak nak kalau letak banyak bawang. Syedapp!..Memang ikut perangai aku la si kecik ni. Dah tu kalau di pegangnya kuih tu dia akan genggam kuat kuat sampai kuih tu dah naik sloppy gile. Euw! Pantang kalau aku nak amik dari tangan dia, dia akan menjerit sampai nak pecah gegendang telinga aku..

Ish Ish Ish...kadang-kadang kalau malam malam nak tido kena wrestling ngan dia dulu. Sampai aku dah nak nyawa nyawa ikan baru la dia berenti nak nenen. Pastu end up mesti dia yg tido dulu. Bertuah punya budak. Nasib baik ko comel.

Bila dia dah tido baru la senang nak buat ape2. Penat sebenonye ada anak ni. Sejak ada Khaliff aku tak pernah kenal tido siang..tido yang aman dan tido lama macam masa bujang n dah kawin. Tapi yang penting aku happy sebab kepenatan aku akan hilang serta merta bila tengok muka Khaliff. Sebab dia comel. Boleh?

Bye all...nak sambung main nyorok2 ngan Khaliff.

No comments:

Post a Comment