Saturday, April 17, 2010

Saya Dilindungi, Anda Bila Lagi?

Salam u olls..

Ini ada pesanan dari Khaliff untuk kawan-kawan semua. Dia cakap ibu-ibu dan bapa-bapa diluar sana kena baca tau!

Khaliff cakap,

"Hari tu Auntie Irma datang visit mama saya masa dia lepas pantang. Auntie Irma share something dengan mama saye. Lepas diorang bincang mama saya sign up untuk saya Pelan Pendidikan Awal untuk saya. Masa tu saya masih berumur 4 bulan tau. Sebelum 1st birthday saya kan, saya dah 2 kali masuk hospital tau. Saya demam. Saya batuk. Saya tak sihat. Antibodi saya masih tak kuat sebab saya budak kecik lagi. Auntie n Uncle semua tau tak? Saya masuk hospital DEMC kat Shah Alam sebab mama saya tau kat sana Pakar Kanak-Kanaknya berpengalaman. Mama kata takpe. Dia mahu yang terbaik untuk saya. Saya dengar mama cuma bayar untuk saya RM100 sebulan untuk mendapatkan rawatan yang terbaik dekat hospital yang dia percaya."

"Tapi saya tau mama buat ni semua untuk saya. Saya dengar mama kata besok kalau saya dah besar, dia mahu saya jadi orang yang berguna. Dia tak mau saya masuk Realiti TV nak jadi penyanyi macam kat ape tu? Akademi Fantasia? Ish Ish..Saya pun tak mau la. Cita-cita saya nak jadi somebody. Apa-apa pun mesti yang bole buat mama dan ayah bangga dengan saya. Mama cakap duit untuk saya masuk universiti pun masa tu dah ada."

"Untuk auntie ke uncle yang terbaca ni, kalau nak tahu plan apa yang mama ambikkan untuk saya, bolelah call mama saya. Kalau boleh kebahagiaan dia sekarang dia nak kongsikan pada semua kawan-kawan dia. Terima Kasih ye."

"Sebelum saya mengundurkan diri, saya nak auntie dan uncle tengok gambar saya yang comel ni."


"Inilah Auntie Irma. Dengar kata, Auntie Irma baru dapat baby tau. Yay! nanti saye ada kawan :)"


"Comel tak saye?"







"Sekian, saye melaporkan dari bilik berita."

Bye oll...

1 comment: